Skip to content

Piac

514583115_1785431625658720_7736762403344994063_n
-
Amikor rátekintünk a 2025-ös online kereskedelmi adatokra, a különbség okai és magyarázatai között gyorsan ott találhatjuk azt, hogy logisztikai megoldásokban még mindig eléggé hátul kullogunk a világban. Az időablakos kiszállítás például nálunk az egyik legnagyobb kihívásnak számít a csomagkézbesítő cégek számára. Pedig a megoldás egyszerűnek tűnik: el kell találni a költség és az igény egyensúlyi pontját!
505209054_1010282480983518_714945591951430383_n
-
Az e-kereskedelem bővülése nemcsak új lehetőségeket, hanem új szabályozási kockázatokat is hordoz magában. Az import, vagyis a nemzetközi piacokról rendelt termékek – legyen szó alapanyagokról vagy késztermékekről – egyre szigorúbb vámszabályozás, komplex adózási előírások és egyre szaporodó környezetvédelmi kötelezettségek alá esnek. Dr. Falcsik István szerint a magyar importőrök számára a következő évek kulcsszava a felkészültség.
512118142_585916627903727_4247146974494254789_n
-
Németországban a csomagszállítás friss dilemmája, hogy a házhozszállításban a kiszállítási időablakot (illetve az erről való tájékoztatást) meddig éri meg pontosítani, szűkíteni, konkretizálni. Ha Németországban az időablak újfent akkut problémaként kerül elő, várhatóan ez, illetve: hasonló kihívás vár a magyar csomagkézbesítő piacra is. Megkérdeztünk négy, e piacon is meghatározó szereplőt, szerintük mi a minimum és mi a legfeljebb elvárható időintervallum és szolgáltatási paramétersor ebben a témakörben Magyarországon.
509896169_1212546983934729_1542347791572495847_n
-
A Growww Digital idén is meghirdeti Magyarország egyedülálló e-kereskedelmi elismerését, a HungarEcomm Stars díjat, mellyel azoknak a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatoknak a teljesítményét ismerik el, amelyek bizonyítottan versenyképesek a hazai, illetve a nemzetközi piacokon is. A díjra történő nevezés június 25-ével elindult, a jelentkezési határidő 2025. július 31.
505192423_689975230608161_5947107901143574608_n
-
Hudák Tibor már egy évtizede foglalkozott nyomtatott pólókkal, idén februárban mégis szinte a nulláról kezdte újra a vállalkozását. A Collabri a sokadik egyedi pólós biznisz helyett más utat választott: print on demand (POD) platformként töri a maga útját, és arra teszi fel a tétjeit, hogy így bárki értékesítheti a saját mintáival ellátott termékeket. A Collabri alapítójával Sólyom Eszter ült le hosszasan beszélgetni.
495072995_1243968537399140_3741706473031487962_n
-
A Modell és Hobby Kft. valamint a JátékNet webáruház ügyvezető igazgatója szerint 2025-ben a jó weboldal már alap, a versenyképességet a logisztikai megoldások fejlesztésével és a nemzetközi piacra lépéssel lehet igazán növelni. Az egykoron a Tesco magyarországi online sikerét kovácsoló Őri Gergelyt az irányváltásokról, a futárszolgálatokról és a nemzetközi terjeszkedésről is kérdezte Balázs Zsuzsanna.
495076588_1228229362305972_8722113468278744795_n
-
Üzleti vállalkozás mellett közösséget is épített Zsámboki Judit, azaz Fóliás Juci, aki szerint a webáruháza valójában nem is fóliát, sokkal inkább sikerélményt árul. Úgy akart sikeres vállalkozást építeni, hogy közben másoknak is segítsen - és ezzel a stratégiával (négygyermekes családanyaként) mára 140 ezer megrendelést tud maga mögött. - Erről is szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.
503599447_1689341415024674_6686610680727032347_n
-
Nem példa nélküli, hogy a magyarországi e-kereskedelemben 75 százalék feletti a külföldi szereplők (túl)súlya; hasonló cipőben jár Olaszország, Spanyolország és Törökország is. De azt így is érdemes tudni, hogy miközben 25 százalék alatti külföldi arányú lokális piac nincs a kontinensen, mely európai országok milyen megfontolásból (és milyen hatásra) támaszkodnak leginkább a külföldi e-kereskedelemre.
491215148_1759843517906569_8198578298657727907_n
-
Közép-Kelet-Európából nézve a piacterekre, egészen más képet kapunk, mintha figyelembe vennénk a világ többi részét is. Itthon a legfelkapottabb marketplace-modellt a szórakoztató elektronikára specializált eMAG szolgáltatta. Ugyanígy Romániában, a cseheknél pedig a szintén ezzel a kategóriával foglalkozó Heureka. De kik a trenddiktálók? Kik a valóban nagy sztárok a marketplace világban? A következőkben a legnagyobb nemzetközi piacterek szereplőinek bemutatásával adunk minderről áttekintést.
495071945_2065424674284733_3706836751208232920_n
-
A Notino számos országban, köztük Magyarországon is sikeresen működő vállalkozás, melyet naponta 140 ezer kiküldött csomag és évi 30 millió vásárló jellemzi. Meg az is, hogy mint több cseh alapítású e-commerce sztár esetében tapasztaljuk: megállíthatatlannak tűnik a növekedése. Michal Vodákot, a Notino marketing igazgatóját  (CMO) többek közt arról is kérdeztük, hogy miért fontos a vállalatbirodalmuk számára a magyar piac.