Piac
-
Közép-Kelet-Európából nézve a piacterekre, egészen más képet kapunk, mintha figyelembe vennénk a világ többi részét is. Itthon a legfelkapottabb marketplace-modellt a szórakoztató elektronikára specializált eMAG szolgáltatta. Ugyanígy Romániában, a cseheknél pedig a szintén ezzel a kategóriával foglalkozó Heureka. De kik a trenddiktálók? Kik a valóban nagy sztárok a marketplace világban? A következőkben a legnagyobb nemzetközi piacterek szereplőinek bemutatásával adunk minderről áttekintést.
-
A Notino számos országban, köztük Magyarországon is sikeresen működő vállalkozás, melyet naponta 140 ezer kiküldött csomag és évi 30 millió vásárló jellemzi. Meg az is, hogy mint több cseh alapítású e-commerce sztár esetében tapasztaljuk: megállíthatatlannak tűnik a növekedése. Michal Vodákot, a Notino marketing igazgatóját (CMO) többek közt arról is kérdeztük, hogy miért fontos a vállalatbirodalmuk számára a magyar piac.
-
Az tiszta sor, hogy a fizikai üzletek nem tűnnek el egyik napról a másikra. Az is ésszerűen hangzik, hogy a kihívások elől nem elmenekülve, próbálnak alkalmazkodni az új kihívásokhoz. Az azonban, hogy sokan online árusítással, jobb vevőélménnyel és rugalmas kiszolgálással válaszolnak az e-kereskedelem térnyerésére, nem csak azt a kérdést veti fel, hogy végeredményben akkor mégiscsak vége van-e a hagyományos kiskereskedelemnek vagy sem.
-
Az előző, magyarországi piacterekkel foglalkozó cikkemben összegyűjtöttem azokat a piacvezető- vagy formáló marketplace oldalakat, amelyeket ma már szinte akarva sem lehet elkerülni sem eladóként, sem vásárlóként. Most pedig azokat a speciális marketplace-eket gyűjtöttem csokorba, akik így vagy úgy (itt vagy ott, de) kilógnak a sorból. Illetve megpróbálom pontosan definiálni, hogy mi is az a marketplace.
-
Az e-commerce piac koncentrációja folytatódik, az üzleti modellt a minőségi és rugalmas kiszolgálásra kell a építeni, és miközben mindenkinek elsősorban saját magával kellene foglalkoznia, van közös nevező a keleteurópai webáruházakat kiszolgáló csomaglogisztikájában. Palocsay Gézát, a GLS regionális vezetőjét kérdeztük.
-
Június elején 21. alkalommal is megtartják az e-kereskedők az év nagy szakmai találkozóját. Az ismét Esztergomba meghirdetett, kétnapos eseményre új és régi „motorosok” egyaránt hivatalosak - mi most négy notórius visszajárót kérdeztünk meg arról, nekik miért fontos itt a megjelenés.
-
Közép-európai, regionális e-kereskedelmi seregszemlét rendezett Szófia: a kétnapos Balkan eCommerce Summit 2025-re magyar ecommerce szereplőket is vártak, nem véletlenül. A fórumon végül 23 országból, több mint 2300 résztvevő volt, és a rendezők szerint összesen 11.650 üzleti találkozót bonyolítottak le. Utólag arra voltunk kíváncsiak, hogy a bolgár fővárosból hazaérkezett magyar szakemberek miként értékelik a fórumot.
-
“A kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét...” - sorolja Gombóc Artúr, a Pom-pom ikonikus karaktere. Ezek a csokoládé fajták pedig könnyen párhuzamba hozhatók az itthoni, szintén ikonikus piacterekkel: az egyesíti őket, hogy mindegyik piactér, de vannak azért eltérések közöttük bőven. A következőkben azon piacterekről fogok beszélni, amelyek 2025-ben megkerülhetetlenek, mind partneri, mind felhasználói oldalról.
-
Az eOptika egyik alapítója, Valner Szabolcs régi motoros az e-kereskedelemben. Nemcsak ő hívta életre az ország legrégebbi és legnagyobb online piacterét, a Vaterát, de befektetőként és csendestársként segítette a Netrisk és az Oszkár Telekocsi felvirágoztatását is. Internetes optikai áruházával már a nemzetközi piacot szeretné meghódítani. - Erről szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.
-
A tavalyi év elég megrázó volt az e-kereskedelem szereplőinek. Az MPL logisztikai szolgáltatásának kötelező bevezetésével kezdődött, melyet a Google folyamatos áremelkedése és a Temu erőteljes térnyerése követett. Feltehetjük a kérdést magunknak: mi várható ezután? Ennél még égetőbb téma, hogy mi lesz a vásárlókkal?