Piac
-
Bár a korona vírus járvány ideje alatt Európában és általában a nyugati piacokon is hatalmas potenciál láttak az e-kereskedők a live shopping intézményében, a várt áttörés azonban elmaradt. Bár az élő videó streames értékesítés ismertsége folyamatosan nő, elfogadottsága mégis jóval elmarad a távol-keleti piacokétól.
-
Tartottak egy webináriumot Londonban, amely egyebek mellett arra kereste a választ, hogy mi a különbség a nők és a férfiak irányítása alatt álló kis és közepes méretű vállalatok hozzáállásában az exporthoz. Emellett kiderült, hogy nem is gondolunk rá, mekkora lehetőségek rejtőznek a B2B exportban.
-
Látótávolságba került a jövő év egyik legjelentősebb e-kereskedelmi konferenciája, az Ecommerce Expo , melyre 2025-ben is hasznos programokkal és az e-kereskedelmi piac legfontosabb szereplőinek és legjobb szakembereinek előadásaival, illetve részvételével készülnek a szervezők.
-
Olyan szintre emelkedett a mesterséges intelligencia felhasználása az elektronikus kereskedelemben, hogy akinek van chatbotja, annak arra is figyelnie kell, hogy vásárlói ne lássanak kellemetlen nagy testvért az MI-ben, ami túl sokat tud róluk. Érzékeny az egyensúly az új technológia alkalmazása és a fogyasztó lelki békéjének fenntartása között.
-
A magyarok mintegy fele már él az online élelmiszerrendelés lehetőségével - derült ki a Dodo és a Tesco közös, friss felméréséből. A legtöbb vásárló számára az teszi vonzóvá a weben bevásárlást, hogy így nem kerül a kosarukba olyan termék, amelyre nincs szükségük. De az is fontos, hogy időt takarítanak meg a webes élelmiszerrendeléssel.
-
Új elnöke van az Ecommerce Hungary Egyesületnek, akit viszont senkinek nem kell bemutatni, hiszen Zabari István – eddig a szervezet alelnökeként – aktív szereplője volt a webáruházas világnak. Változik-e a szervezet haladási iránya, lehet-e a szervezet rugalmasabb és mi lesz a Temuval? Többek között erre kértünk választ Zabari Istvántól- két egyeztetése között.
-
Nem csupán az online kereskedők között folyik ádáz harc a végfelhasználókért, hanem a piacterek között is. Ebben a harcban egy feltörekvő kínai sárkány és az e-kereskedelem királyának járó trónon ülő amerikai sas az elmúlt időszakban sajátos módszerrel gyötri egymást. A rafinált online boltosok nem teszik a tétjüket egyik vagy másik játékosra.
-
Egy éve került ismét magyar kézbe a Vatera és a Jófogás, lényegében azóta tart az átalakítás is, melynek lassan a végére is érnek. Lezajlott a közös backoffice kialakítása, a logisztikai fejlesztéseknek köszönhetően még több fajta terméket lehet a piacterekről a webáruházaknál megszokott módon megrendelni. A Jófogás univerzális piactér marad, a Vatera a műgyűjtők és a hobbisták irányába indult el a hamarosan elrajtoló aloldalaival.
-
A mobilalkalmazások az online kereskedelem nélkülözhetetlen kommunikációs csatornáivá váltak, miközben mára felzárkózott hozzájuk a mobiltárca is. Utóbbi sokkal többet jelent egy fizetési szolgáltatásnál. Kéz a kézben alkalmazva ezeket, jó lehetőséget kínálnak a fogyasztók hűségének kialakítására.
-
A mesterséges intelligencia ugyan azzal kecsegteti felhasználóit, hogy minden téren jobb eredményeket érhetnek el vele, mint a hagyományos megoldásokkal, ám ismert gyengéi: tévedései és hallucinációi megkérdőjelezik, hogy teljesíteni tudja ezt az ígéretet. Az egyik példa erre az e-kereskedelmi keresők világa.