Konverzió
-
Egyre nagyobb figyelmet követel magának az utóbbi években reflektorfénybe lépett Z generáció, mely lassan meghatározójává válik a gazdasági folyamatoknak. Tagjai nem csupán a legfizetőképesebb vásárlóvá válnak, de aktívan alakítják a piacot fogyasztókként is, és az üzleti élet ambiciózus szereplőiként is.
-
Felmérések szerint az emberek többsége élvezetesebbnek tartja az online vásárlást, mint a fizikai boltok felkeresését. A pszichológusok meg tudják ezt magyarázni, a marketingesek pedig meg tudják mondani azokat a technikákat, amikkel ki lehet ezt használni. Az e-kereskedőknek már csak építeniük kell a tudásra, és használniuk kell az eszközöket.
-
A Reacty Digital végignézett a 2024-es éven, és azt látta, hogy többféle irányból befolyásolják trendek a magyar e-kereskedelmi piacot. Egyes hatások belülről érkeznek, a hazai piacra specifikus módon, míg más hatások a nemzetközi színtérről jutnak el hozzánk. De a nagy kérdés idénre is megmaradt: a külföldről érkező hatás finomodik a magyar piac határozott igényeihez, vagy tud annyira erős befolyást kiváltani, hogy átformálja a fogyasztói viselkedést?
-
Az Ecommerce Expo az év talán legnagyobb és legfontosabb e-kereskedelmi seregszemléje a webáruházak és az őket támogató szolgáltatók számára. Ennek megfelelően tematizálta február utolsó csütörtökét - mondhatni: a hagyományoknak megfelelően - a fővárosi Lurdy Házban az Expo kiállítói és előadói repertoárja. Szintén a hagyományoknak megfelelően, ott voltunk mi is. Szerintünk ilyen volt az idei nagy találkozás….
-
A digitális kereskedelmi tanácsadásban új, de máris központi szerepet betöltő PwC a piacra lépés nagy kérdésére (make or buy) a nulláról felépíteni helyett a szektorban meghatározóan teljesítő GKID felvásárlását válaszolta. A regionális szerepkörről, a naivitásról és a tanulásról, illetve arról kérdeztük Madar Norbertet, az akvizíció „áldozatául esett” cég vezetőjét, hogy kinek érdemes ma sikeres webáruházról álmodoznia.
-
A reklámkészítőket szokás a mesterséges igénykeltés ördögi mestereinek láttatni. Marketingesek milliói dolgoznak azok, hogy szegény, ártatlan fogyasztó olyan (és olyan mennyiségű) sz✳rt megvegyen, amire valójában nincs is szüksége. Eddig a sztereotípiák. Nézzük most meg, mi a helyzet azzal a bizonyos ”szükséggel” és hogy miben mesterkedj, ha fenntartható marketinget űznél. A végére hagytuk 2025 nyerő eszköztárát.
-
Már megérkezett a nyomdából, és az Ecommerce Expo vendégei számára épp a február 26. és 27.-ei rendezvény welcome csomagba teszik be az idei Kosárérték különszámot. A papírra nyomatatott (tehát: offline) magazin hagyományosan, a magyarországi online kereskedelem egyik legjelentősebb és a legnagyobb szakmai seregszemléjéhez igazodva jelenik meg; de egy kis ízelítőt azért máris mutatunk a tartalomból.
-
Az online keresési szokások jelentősen átalakultak az elmúlt években. A hagyományos keresőmotorok – mint a Google vagy a Bing – mellett egyre nagyobb szerepet kapnak az úgynevezett válaszmotorok (answer engines), amelyek célja, hogy azonnali, pontos és rövid válaszokat adjanak a felhasználók kérdéseire. Ezzel párhuzamosan egy új optimalizálási stratégia, a válaszmotor-optimalizálás (AEO – Answer Engine Optimization) is egyre fontosabbá válik a weboldalak számára.
-
Sokszor találkozom meglévő vagy új webshop, weboldal projektnél, hogy a megbízó nincs tisztában az igényeivel, vagy a korábban elkészített oldal több hiányossággal is rendelkezik. Ezekről írtam pár gondolatot. Így kezdődik a friss kkv-s tanácsadás, Török Balázs új posztcikke.
-
Két évvel ezelőtt jelent csak meg Magyarországon a Temu, de tavaly már a kínai piactéróriás diktálta a tempót a hazai online kereskedőknek is. Fordulatot hozott a magyarországi e-kereskedelemben, ma már az import pörgeti az ágazat forgalmát – derült ki a PwC friss ágazati körképéből.