mesterséges intelligencia
-
Az elmúlt hónapokban több mesterséges intelligenciás (MI) kutatóeszköz jelent meg, ami a marketingeseket igazán lázba hozhatja, mivel a kutatás jószerével napi szintű feladat a számukra, és ez (legalábbis eddig) igazán időrabló tudott lenni. – Londonból jelentkezett be friss tapasztalataival Mészáros Beatrix.
-
A Kosárértéken eddig inkább technológiai aspektusból vettük górcső alá az AI-t, most azonban egy új szempont kerül a középpontba: milyen, karbonlábnyomokban mérhető ára van annak, hogy a mesterséges intelligencia az üzleti működést jelentősen megkönnyíti?
-
A mesterséges intelligencia rengeteg cégvezető fejében még mindig olyasvalami, amelynek tudása a szakemberek tapasztalatával versenyez. Ebből el lehet jutni arra a következtetésre, hogy az MI adaptálása a cégek működésébe elkerülhető vagy legalábbis mérlegelni lehet az előnyöket és a hátrányokat. Az MI-vel foglalkozó szakértők szerint ez a következtetés téves.
Legfrisebb cikkek
-
Az Amazon jelentős tőkeberuházási növekedést jelentett be 2025-re. Ennek keretében százmilliárd dollárra emeli kiadásait a 2024-es évi 83 milliárd dollárról. A növekedés fő hajtóereje a mesterséges intelligenciába történő befektetés lesz.
-
A ChatGPT, jelentős előnyt nyújthat a kis- és középvállalkozásoknak, segítve a működés hatékonyságát. Automatizálható vele az adminisztráció, például ügyféllevelek kezelése, kimutatások készítése vagy termékleírások írása. A webshopok számára személyre szabott ajánlatokat és jobb ügyfélélményt kínálhat, miközben optimalizálja a készletkezelést és az ügyfélszolgálatot. Az MI alkalmazása versenyelőnyt jelent a piacon.
-
A kisebb webáruházaknak komoly kihívást jelenthet a mesterséges intelligencia valamilyen modelljének alkalmazása tevékenységükben, ám ha nem is teszik ezt, akkor sem kerülhetik el, hogy szembe találkozzanak az MI-vel. Például az a veszély fenyegeti őket, hogy lemaradnak a mesterséges intelligenciával támogatott internetes keresések találati listáiról.
E-ker hírszemle
-
Bár a hazai e-kereskedelmi szektor továbbra sem tért magához a 2023-as sokkból, az e-kereskedelem továbbra is dinamikusan fejlődik világszerte, így az új technológiákhoz és a fogyasztói szokások változásaihoz való alkalmazkodás elengedhetetlen a versenyképesség megőrzéséhez. 2025-ben az is trend lesz, hogy ezek a változások felgyorsulnak.
-
Az idei évben már gőzerővel használják az internetes bűnözők a mesterséges intelligenciát is a csalásaikhoz. A webáruházak tulajdonosainak számítaniuk kell rá, hogy a nevükben, márkájukat lekoppintva léphetnek fel, illetve, hogy ügyfélként is kibertámadások áldozatává válhatnak. Az online piacok hamis játékosait nagyon nehéz felismerni.
-
A folyamatosan változó mai üzleti környezetben egy dolog állandó: az ügyfelek visszajelzéseinek felbecsülhetetlen ereje. Legyen szó elismerő leveleikről vagy a sérelmeik listájáról, minden egyes visszajelzés lehetőséget ad a fejlődésre, az alkalmazkodásra és az üzleti gyarapodásra. Bill Gates szerint a legelégedetlenebb ügyfeleink a legjobb tanulási forrásaink. De valljuk be, ha csak az ilyen ügyfeleinket használjuk egyetlen információforrásként, az meglehetősen torzíthatja stratégiai gondolkodásunkat.
Legfrisebb cikkek
-
Ne irigyeljük a mesterséges intelligencia szabályozóit! Az életük nem könnyű: egy sor kényes dilemmával kell szembenézniük. Nem lehet mindenkinek a kedvére tenni, választani kell, és aztán vállalni a felelősséget. A cikk a szabályozási dilemmák közül mutat be néhány fontosabbat az EU friss rendelete, az AI Act kapcsán. Az írás szerzője Bőgel György, a CEU professzora, az Ecommerce Hungary Egyesület nemrég leköszönt elnöke.