címlap
-
A Shopify második negyedévi teljesítménye izgalmat keltett a pénzügyi piacokon. A vállalat részvényeinek értéke 30 százalékkal emelkedett, ami tükrözi a befektetők bizalmát az e-kereskedelmi óriás fejlődési pályájában, különösen az európai piacokon. Mi áll az emelkedés hátterében, és miért választja egyre több kereskedő a Shopify-t? Mi tudjuk a választ.
-
A generatív mesterséges intelligencia népszerű és látványos képességeit a kereskedőknek is ki kell használniuk, de nem szabad abban bízni, hogy a velük megszerzett előny tartós lesz. A verseny hatására az előny gyorsan elillanhat. A tartós sikerhez másra is szükség van – hogy mire és miért, erről szól Bőgel György alábbi cikke.
-
Az OBI és a Praktiker nem ellenfél a Profibarkács.hu számára, amit a hobbi barkácsoló Herpácsi Gábor a saját háza felújítási élményei alapján indított el 15 éve. Mára a munka mellett indított webshop felnőtt: 25 000+ termék, növekvő csapat, egy fizikai üzlet és külföldi sikerek állnak a bárány kabala mögött. A cég növekedéséről, marketingstratégiájáról, nemzetközi terveiről az alapító üzlettársa, Mihala Ferenc marketing és fejlesztési vezető mesélt.
Legfrisebb cikkek
-
Az AI körül ma már nem csak a hype, hanem a kétely is sűrűsödik. A vállalatok egyszerre remélik, hogy versenyelőnyt hoz, és tartanak attól, hogy költséges zsákutcává válik. A helyzet kísértetiesen emlékeztet a dotcom korszak elejére – csakhogy ezúttal egy olyan technológia áll előttünk, amely nemcsak piacokat alakíthat át, hanem magát a vállalati működés logikáját is. A kérdés: lufi ez is, vagy épp most kezdődik az igazi forradalom?
-
A növekedés a vállalatok életelixírje. Az expanzió vonzóbbá teszi a céget a tehetségek számára, tágabb mozgásteret ad a stratégiának, és megteremti azokat a forrásokat, amelyekből az innováció és a fejlesztések táplálkozhatnak. A növekedés megítélése a köznyelvben persze nem mentes a negatív asszociációktól. A társadalmi és ökológiai diskurzusokban gyakran jelenik meg a „korlátlan növekedés” kritikája, amelyet mohósággal, fenntarthatatlansággal vagy épp a túlfogyasztás ösztönzésével kapcsolnak össze.
-
A Shoptrenterrel közösen, meglepően nagyvonalú kampányt indított a szeptemberben az újgenerációs fizetési megoldásban utazó, eddig zömében nagyobb forgalmú webáruházakra célzó Instacash. Bruzsa Gézát, az cég vezetőjét kérdeztük az okokról és a webáruházaknak felkínált lehetőségről.
E-ker hírszemle
-
Lassan egy éve, hogy az Allegro narancssárga logója megjelent a magyar e-kereskedelmi térképen. A régiós terjeszkedés eddigi tanulságairól, a magyar piac kihívásairól és arról, kérdeztük Tony Nesterovot, az Allegro Group üzletfejlesztési vezetőjét, hogy lehet-e egy piactér egyszerre partner és versenytárs is.
-
A generatív mesterséges intelligencia néhány év alatt a marketing egyik legmeghatározóbb technológiai trendjévé vált. Webshop tulajdonosként érdemes tudatosítani: új keresési szokások, új platformok, újfajta láthatósági verseny van kialakulóban – és ebben a keresőoptimalizálás (SEO) egy új ága kap kiemelt szerepet: a GEO, azaz Generative Engine Optimization.
-
Hogyan tehető fiatalossá egy historikus márka gyártója, ha már úgy döntött: komolyan veszi az online világban nem csak a jelenlétet, hanem a webáruházas kihívásokat is? Hogyan lesz néhány év alatt az e-kereskedelmi seregszemlén a szakmáját elmondása szerint autodidakta módon „betanuló” vendégből előadó? Kapitány Tamást, a Zwack Unicum Nyrt. üzletvezetőjét Szabó M. István kérdezte.
Legfrisebb cikkek
-
Ahogyan a régió egészére, a magyar e-kereskedelmi piacra is a permanens növekedés a jellemző – és az, hogy az ügyfelek, a fogyasztók egyre inkább online vásárolnak. Ez, mint több és több vállalkozás számára vonzó, a nagyobb verseny pedig a vásárlókért folytatott harcot teszi egyre élesebbé. A helyi értékesítők számára ezért természetes lépés, hogy túllépjenek a saját piacaikon, és erre kiválóan alkalmasak a közép-kelet-európai régió országai. Megmutatjuk, hogyan bővítheti e-kereskedelmi vállalkozását a CEE régióban, és azt is, hogy ez miért is éri meg az Allegro segítségével.