Pintér Róbert szociológus és politológus (ELTE), internet és okostelefon kutató, a KÜRT Akadémia E-kereskedelem képzésének vezetője.

1998 óta foglalkozik információs társadalmi témák kutatásával és oktatásával. 1998 és 2008 között a Budapesti Műszaki Egyetemen működő Információs Társadalom- és Trendkutató Központban dolgozott, 2006-tól vezető beosztásban. Számos internettel és információs társadalommal kapcsolatos kutatásban és stratégiaalkotásban vett részt az évek során. 2008-ban kisebb pályamódosítás után a Szonda Ipsosban folytatta az online terület kutatójaként, majd 2010-2012 között az Ipsos Interactive Services magyar, cseh és orosz ügyfélkapcsolati igazgatójaként. 2013-tól 2016-ig egy mobil helymeghatározáson alapuló fejlesztési projektet vezetett. 2013-tól 2019-ig dolgozott az eNET-ben, hozzá tartozott a lakossági és e-kereskedelmi területek kutatása. 2019-től 2022-ig a Reacty Digital Kft. ügyvezetője, majd üzletfejlesztési igazgatója volt. Mindezzel párhuzamosan oktat is, 2001-2006 között a BME Információ- és Tudásmenedzsment Tanszékén dolgozott, 2011-től pedig a Corvinus Egyetem Infokummunikációs Tanszékén tanít, mint adjunktus. A kutatói-oktatói tevékenységét jól kiegészíti, hogy 2013-tól a Médiakutató c. lap szerkesztőségi bizottságának is a tagja.

2009-2010-ben fordult érdeklődése az okostelefonok kutatása felé – a hazai konferenciák kedvelt előadója e témában. 2012-ben megkapta a Ringier Mobile Influencer díját a hazai mobil piacon végzett edukációs tevékenységéért. 2004 óta aktív blogger, posztjait a Medium.com blogon címen lehet olvasni.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/probesz/