Hogyan válasszunk online fizetési szolgáltatót? Szolgáltatók, implementáció, ügyfél igények

Hogyan válasszunk online fizetési szolgáltatót?

Előző cikkünkben átvettük, hogy melyek azok az alapvető stratégiai és technológiai szempontok, amelyek ismerete szükséges a megfelelő fizetési szolgáltató kiválasztásához. Most a következő szintre lépünk, és átvesszük, hogy melyek azok a döntések, folyamatok amiken keresztül el tudunk jutni odáig, hogy az online fizetés bevezetésével sikeresebbé tegyük vállalkozásunkat.

Cikksorozatunk korábbi része:
Hogyan válasszunk online fizetési szolgáltatót?

Kitől rendelhetünk online fizetési szolgáltatást?

A mérlegelésnél fontos lehet, hogy kérjünk be több ajánlatot, hogy össze tudjuk hasonlítani az egyes szolgáltatók ár/érték arányát, valamint hogy jobb tárgyalási pozícíóba kerüljünk.

A számlavezető bankunk képes-e számunkra online fizetési megoldást biztosítani?

Amennyiben igen, akkor az milyen költségek mellett érhető el? Kérjünk egyedi ajánlatot!

Bankunk mellett szól, hogy “ismer” minket – hiszen náluk vezetjük pl. a folyó- és hitelszámláinkat -, és hogy egy “helyen” elérhető a számlavezetés, az online és fizikai terminál is (így akár csomagárazásban is gondolkodhatunk), ezáltal az online fizetéssel kapcsolatos kiadásokat csökkenteni tudjuk. Ellene szól az, hogy általában kevésbé innovatív megoldásokat tudnak számunkra biztosítani, valamint az, hogy az ügyintézés esetenként nehézkes, rugalmatlan, bürokratikus lehet.

Egy online fizetési megoldásokra szakosodott fizetési szolgáltató (PSP – Payment Service Provider) is megfelelő lehet?

A fizetési szolgáltatók mellett szól, hogy az innovációkban általában előrébb járnak, és rugalmasabb, a kereskedők számára segítőkészebb kiszolgálással állnak szolgálatunkra, mindemellett versenyképes áron nyújtják szolgáltatásaikat. Ellenük szól, hogy az ismert banki szolgáltatások jobbára nem vehetők igénybe náluk.

Ki fogja implementálni az online fizetést a webáruházban?

A kivitelezés tekintetében 3 lehetőségünk van:

1. Saját magunk végezzük el a szükséges fejlesztéseket, beállításokat

Ez a döntés akkor járhat pénzbeli és időbeli előnyökkel, ha már van hasonló fejlesztési feladatokkal tapasztalatunk, vagy a korábban már említett “dobozos” vagy a bérelhető webáruház rendszerek mellett tesszük le voksunkat. Ellenkező esetben számolnunk kell azzal, hogy a fizetés bevezetése nagyon elhúzódhat.

2. Az általunk megbízott fejlesztő végzi el a fejlesztéseket

Amennyiben ezt az utat választjuk, fontos, hogy a választott fejlesztőnek legyen tapasztalata a konkrét fizetési megoldás integrációjával kapcsolatban. Ugyancsak kritikus az a technikai dokumentáció, amiből a fejlesztőnek dolgoznia kell, hiszen minél egyértelműbb a leírás, és egyszerűbb a megvalósítás, annál többet tudunk spórolni!

3. Egy az integrációkra és a fizetésekhez kapcsolható extra szolgáltatásokra szakosodott, úgynevezett gateway szolgáltatót választunk

Ezen szolgáltatók arra törekednek, hogy az online fizetés bevezetését a lehető leggyorsabban és legolcsóbban biztosítani tudják nekünk, hiszen a fejlesztésre fordított “energiáinkat” akár 50-70%-kal is mérsékelni tudják. A gateway szolgáltatók használata is pénzbe fog kerülni, de egyáltalán nem mindegy, hogy induláskor egy nagyobb befektetéssel, vagy havonta egy sokkal kedvezőbb díj ellenében érjük el egy megoldás bevezetését. Fontos szempont, hogy a gateway szolgáltatók egy rendszerben számos fizetési megoldást (és azokhoz nyújtott kényelmi szolgáltatásokat) képesek folyamatosan szolgáltatni, így abban az esetben, ha szolgáltatót szeretnék váltani, nem kell újabb fejlesztői költségekkel számolnunk.

De melyik szolgáltatást válasszuk?

Az előző cikkünkben a saját üzletünkre vonatkozó adottságokat ettük végig, most pedig a bevezetés szolgáltatói és implementációs szempontjait futottuk át, de hátra van még magának a szolgáltatásnak, a funkcióknak az alapos mérlegelése.

Mi az ügyfeleink igénye?

Ha az ügyfeleinkre jellemző, hogy csak olyan fizetési megoldást használnak, amelyet már ismernek, az legyen a fő szempont, hogy a célcsoportunk által keresett fizetési megoldásokkal találkozzanak webshopunkban. Amennyiben tudjuk azt, hogy mely országokból érkezhetnek ügyfeleink, vizsgáljuk meg azt, hogy azon a területen mi a leginkább elfogadott online fizetési lehetőség, és annak megfelelő fizetési szolgáltatót válasszunk!

Például ha ügyfeleink az USÁ-ból vásárolnak, javasolt PayPal bevezetése, Németország esetén a GiroPay, Sofort, Klarna hármas, Hollandia esetében pedig az iDeal bevezetése lehet a megfelelő döntés.

Ha a vásárlóinknak nincsenek konkrét elvárásai, nyitottak az új lehetőségekre, de fontos számukra a kényelmes és biztonságos a fizetés, akkor a választható megoldások száma drasztikusan növekedni fog.

Milyen további döntésekre van még szükség?

A saját termékünket/szolgáltatásunkat alapul véve két nagyobb kérdést szükséges még körbejárni:

  • Melyik az a fizetési funkció amely az általunk értékesített termékhez/szolgáltatáshoz illik?
  • Melyek azok a fizetéshez kapcsolódó extra opciók, amikre szükségünk lehet?

Sorozatunk következő részében ezekre a kérdésekre adjuk meg a válaszokat.


 

Cikksorozatunk további részei:

Hamarosan következik:

  • A termékhez passzoló fizetési funkciók
  • A fizetéshez kapcsolódó extra opciók

Ne maradjatok le az aktualitásokról, kövessétek a Kosárérték Facebook oldalát,
valamint iratkozzatok fel a hírlevelünkre!

Hirdetés
PaymentGateway
mm
Dr. Horváth Attila

A BIG FISH Payment Services Kft. ügyvezetője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!